Ajabaja emelie

Jaja, då är praktiken över. Skönt, kan jag väl klämma ur mig. Jag har då varit på knaust - servering, innergården - restaurangkök, och skulle varit på sjukhuset i storkök. Men då var det så att jag har haft rätt mycket problem och sånt så jag har varit hemma båda dom veckorna under storkök. Snackade med mina lärare om den saken och min kökslärare ville att jag skulle göra om dom 2 veckorna i sommar så inte jag får nå minus i poängplanen. Så jag gick med på det och ska leta ett ställe nära mig som jag känner att jag kan trivas på. För det gör inget för mig om jag praktiserar i sommar, det är bara skönt att veta att man är "back on track" liksom. Så det blir att leta upp både sommarjobb och praktikplats i sommar. Men jag har några ställen som jag vet att jag ska söka praktikplats på iallafall. Men det säger jag ju såklart inte till er eftersom ni kanske snor dom ;) HAHA!

Så denna vecka har varit rätt skön ändå. Bara sovit ut varje dag och kunnat vara uppe länge på kvällarna. Även kunnat spendera mycket av min tid till att umgås med Viktor. Sure, många kanske redan tycker att jag gör det. Men jag menar, vad ska jag annars göra. Alla är så upptagna och shit så då blir det så. Istället för att sitta hemma och bara dega kan jag ju vara med honom istället.

Har även jobbat och tjänat in lite cash denna vecka. Rätt skönt. Jobbade 8 timmar i måndags och 3½ timme i torsdags. Så det känns ju rätt bra. Och ska även jobba hela helgen så om ni sticker ner på julskyltningen i stan, kom jättegärna och hälsa på. Det är alltid trevligt med lite kända ansikten även om jag inte har tid att stå och snacka så är det alltid trevligt :)

xoxo, emelie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0