Lördag, 22 november

Tjolahopp!
Ja, då har ännu en lördagseftermiddag rusat iväg.
Det var ju ett tag sen jag bloggade nu så det var väl inte tummen upp för mig kanske.

Jag har varit hemma heeela veckan från praktiken vilket inte känns så himla bra. Dock har jag mina skäl till varför jag inte har gått.

Som vissa kanske har hört var jag på en ålandsresa från onsdagmorgon till torsdagkväll. Vi lämnade sthlm kl 17 och återkom till sthlm runt kl 15 dagen efter. Men resan var inte den bästa. Inte alls rolig för oss under 30. Vilket inte var många som var det. Kanske högst FEM stycken. Herregud säger jag ju bara. Ja, vi hade en tant på bussen både dit och hem, som hade peruk, hon blev då kallad Peruktanten. Och sen troligen på vårat däck så hade vi en jävligt gammal gubbe som tydligen var rasist, han var inte alls trevlig! Han stog och skrek åt en supersnäll kille som ville hjälpa honom nerför våran svinbranta trappa ner till hytten. Och bara för att han hade mörkare hår och en aning mörkare färg på hudtonen så fick han världens utskällning. Och att gubben tyckte han kunde sticka tillbaka till Turkiet. INTE ALLS SNÄLL GUBBE. Jag blev så jävla förbannad.

Varför ska folk behöva behandlas olika bara för att dom kommer från ett annat land och har en annan hudton för? Jag fattar inte varför. Dom människorna har väl inte gjort något fel, det är som att vi skulle hata alla tyskar eftersom Hitler var tysk. Visst, alla har olika uppfattningar om saker och ting men att behandla människor av samma värde olika är väl ändå lite väl att ta i. Fy på såna människor. Hatar folk med massa negativa kommentarer bara för att en annan människa har en mörkare hudton och en annan uppväxt. Sverige är en förjävligt land egentligen om man tänker efter! Rätt rasistiskt. Fast andra länder har ju också så.
Men tänk om man kunde lösa alla världens problem ändå. Det skulle vara något det!



Ja i alla fall. På en gång vi kommit hem i torsdagskväll skyndade jag mig till Viktor, spenderade min natt och dag med honom, på fredagseftermiddagen skutta vi ner till stan där viktor käkade, bytte lurar och jag köpte födelsedagspresenter åt mina systerbarn på pappas sida. Jag tog bussen hem till pappa halv 5 och vi for på en gång bort till Fagervik och firade min äldste och ende systerson Arvid. Han hade ju nämligen fyllt 7 stora år. Anna (den yngsta) hade fyllt 4 i september så jag hade köpt en födelsedagspresent åt henne också eftersom hon fyllde år i september, dock var jag tyvärr inte där då. Men i alla fall, Arvid fick en spargris som det stod "Till drömbilen" och Anna fick en målarbok med Hello Kitty. Båda blev jätteglada och Anna var supermysig under hela kvällen :D

Senare kom både Mormor till barnen och moster Bettan, som var utklädd till Dark Wader. Arvid blev ju helt till sig. Och när han senare fick en likadan dräkt blev han ju överlycklig så det kom några lyckliga tårar då. Bettan hade ju även med sig sin fästman Chad. Riktigt trevligt att träffa honom igen, även om det var för kanske 16 år sen vi träffades. Vilket jag inte kommer ihåg xD Men han var riktigt trevlig och dom är så kära :D
Pappa och jag åkte hem någon gång efter halv 10. Då skjutsade han in mig till stan så jag fick hämta min väska hos viktor och sen hämtade min moster mig så jag har då sovit hos dom i natt. Alltid lika trevligt att vara där, man känner sig verkligen hemma där. Så himla mysigt!

Lördag
Så idag vaknade jag lite senare än Isabelle och dom andra, så jag klädde på mig och gick ner till köket, där stod Annelie, min moster och fipplade lite. Så jag satt mig ner och åt frukost med Isabelle och Annelie. Efter ett tag snodde jag Isabelles dator ett tag och nördade där ett tag. Annelie ropade i fall jag ville följa med ut med hundarna. Jag hakade ju på. Det var ju ett sånt supermysigt väder idag. Vi gick en bra bit och det var så himla skönt att få komma ut och göra något annat lite. Dom hade planerat att åka antingen på birsta eller stan idag. Så jag följde med då också. Vi åkte på birsta och hade det jättetrevligt. Blev en fika på Charm med räkmacka och troca. Supergod macka, så det blev min middag idag :D Senare blev det även en ny plånka från monki för min del. En helsvart, sån där fin med spännlås, vet inte vad den heter just därför jag skriver som jag skriver. Nu sitter jag i allafall hos viktor och vi vet absolut inte alls vad vi ska göra ikväll xD

xoxo

Kommentarer
Postat av: emelie

http://forum.divxsweden.net/index.php?act=ST&f=23&t=20238



the legend of lucy keyes.

2008-11-23 @ 00:10:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0