Förbannade gråa onsdag!

Tjenare fan!

Ännu en jäkla dag på det här lovet har gått och jag känner att jag inte alls har gjort det som jag sa att jag skulle. Måste ta och börja nu SNART! Jag får inte skjuta på det något mer nu, jag sa att jag skulle plugga på naturen - Nej, det har ju inte Emelie gjort. Hon lämnade böckerna i köket på bordet och där ligger dom ännu.

Jag blir så förbannad på mig själv. Men helvete, det är ju så himla mycket annat, jag har fått jobbat jäkligt mycket nu under lovet, vilket jag är hur tacksam som helst för. Så där klagar jag inget, och mer kanske det blir på fredag. Så imorgon skulle jag egentligen bara jobbat 3 timmar, nu blir det från kvart i 2 till 7 istället. Så det blir lite extra pengar där + att jag jobbar 6 timmar på lördag. Så vi får se hur det blir på fredag, jag tackar ju alltid ja. Vilket är bra för pengarna, kanske inte liiiika bra för studierna. Men, det är bara för mig att kämpa. Kommer hamna efter somfan nu efter jag kommit hem från Kali. Men jag hoppas jag hinner komma ikapp eller att lärarna har överseende med att jag har varit utomlands, PÅ BRÖLLOP. Har inte varit någon nöjes- eller semesterresa. Utan en resa för att ta farväl av min mellersta syster som lämnar Sverige för att spendera sitt liv i USA. Även om vissa säger "det där var en jäkligt långt bröllop", så vet dom fortfarande inte vad man går igenom eller så. Så jag hoppas verkligen dom har överseende med det här nu. Annars stryper jag någon jäkel tror jag xD

Ja, det var då onsdag idag. Klockan är lite över halv 12 och jag sitter här efter en seg dag och gäspar, efter maten blev jag så fruktansvärt trött så jag vet inte vad som hände faktiskt. Pappa kom in och öppnade dörren och prata med mig lite kvart i tio, jag sa åt honom att öppna dörren vid halv 11 och typ väcka mig igen 11 ifall jag hade somnat om. Men nääe. Jag vet inte riktigt när jag klev upp riktigt men det var grått ute. Så jag bestämde mig för att jag skulle ner till mamma ändå även om det inte var nå trevligt väder för att tvätta någon moppe i idag. Men ibland ska man pinas också. Mamma ringde, och sa att det inte var sån stor ide att tvätta ren moppen idag pga vädret och för att det stod så mycket grejer runt omkring den. Så hon erbjöd sig att hon och Janne skulle tvätta den istället lite senare när dom blivit lite friskare. Snällt tyckte ju jag, så det blev istället en slödag för mig tills jag skulle åka in till stan med pappa.

Mamma och Janne kom för att skriva på minderårigsintyget för att jag ens ska kunna lämna sverige så att jag kunde lämna in det idag också. Vi pratade lite och jag visade min tidiga födelsedagspresent och berättade hur mycket den kostade och såna saker. Sen så frågade jag även mamma om hon ville pröjsa för min klippning om jag skulle ta en sån där billig där hon går. Vilket hon gick med på. Då sa jag även det att jag kunde ju äta nere hos dom idag så jag slapp äta rester eller laga något själv. Så jag fick god sås, potatisgratäng och gott kött. Mycket gott var det, jag gjorde till och med beasås. Hemgjord då alltså. Påssås är ju bara såååå äckligt :p Mycket godare och sååå mycket fräshare med en hemmagjord sås som man får smaka av och såna saker efter sin egen smak.

Det blev även så att mamma och jag pratade om Mary Kay produkterna, jag tycker hon ska börja sälja igen eftersom det ger ju en bra slant som man kan spara till vad man nu vill. Jag har även sagt att jag kan ju hjälpa henne och vara med på visningar och såna saker, jag tycker sånt där är roligt och är ju intresserad av smink och hudvårdsprodukter eftersom jag själv har en lite problemhy. Så hon skulle fundera på saken och jag sa även det att jag kanske tar över när jag slutat gymnasie xD Vem vet liksom!

Usch, jag börjar bli lite trött. Men jag har ju inte gjort något som är jobbigt idag! Vid halv 4 gick jag ner på stan med milla, hon var grinig på sin tläkare som typ misshandlat hennes käft. Jag köpte i alla fall en svart eyeliner, vässare och en platt- & skyddspray, så jag kan platta håret mer ;) Jag köpte det egentligen bara för att jag har hört att det var bra och för att det var på erbjudande nu :) Annars så åkte jag hem till mamma med halv 5 bussen och myste lite med kissarna. Dom är så go!

Mer hade jag väl inte nu, sov gott!
That's all folks!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske dax att plugga lite nu!!!!!!!!!!!

2009-04-16 @ 11:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0