friday the thirteenth

Ja, fredag den trettonde, olycksdag för vissa. För 2 år sen var det den största olycksdagen för mig. Det var då jag bröt vänster handled. Var med mina kusiner i Björnrike och just den dagen så var vi och åkte i Vemdalen, jag hade precis fått lånat brädan av min kusin Isabelle. Vi tog sittliften längst upp och det gick ju hur fint som helst att komma av den och vi tog den lättaste backen eftersom jag inte åkt bräda typ. Jag åker kanske 100 meter nerför i en ganska brant backe och ramlar ett antal gånger. Men till slut ramla jag riktigt illa, baklänges och tog emot mig såklart med handen och på något vänster så hamnade jag på den. Jag satt där och handen skaka ett bra tag, gjorde verkligen asont! Moster frågade ifall hon skulle ta brädan och jag skulle gå ner hela vägen. Jag sa att ramla några gånger är inte så farligt, det är nog ingen fara. Lite pain får man ju stå ut med liksom. Jag fortsatte åka eftersom backen var ungefär 5 km. Tänkte inte gå då liksom xD Ramla väldigt mycket mer och försökte alltid ta emot mig med andra handen. Men när det inte var så långt kvar så fick hon ta brädan och jag gick ner, då var det mindre än 1 km kvar. Jag ringde till pappa och sa att jag hade gjort illa handleden riktigt mycket.

När jag kommit ner så tog mosters fästman och skjutsa bort mig till Vemdalsskalet, där en tjej i receptionen frågade var det var för dag, och den andra säger rakt ut "Fredag den trettonde". Jag stirrade på Peter och frågade, sa hon fredag den trettonde? Lite illa där kanske xD Fick bandage i alla fall och fick ta och åka till Hede för att röntga handleden. Och vips, den var bruten. Otur, otur. Fick i alla fall gipsskena och bindat. Men det var ju tur att jag inte provade tidigare under veckan, vi skulle nämligen åkt hem antingen på lördagen eller söndag, så då blev det att åka hem på lördagkväll. Kan ju säga att det var inte det lättaste att ha och göra med när man satt i en trång bil på vägen hem :D Men nu har jag upplevt det också liksom! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0