Skydiving!


Dom minuterna i flygplanet, jag var jävligt nervös.
Det blev bara högre och högre, till slut var vi uppe på 4000 meters höjd. Och dom slänger upp dörren och folk börjar röra på sig, detta går riktigt fort, alla var ute ur planet på under 2 min. Killen ber mig flytta över mitt ben och sen så börjar han bara gå fram emot dörren. Jag kunde absolut inte få honom att stanna, så står vi där vid öppningen, kanske högst 10 sekunder & han lägger mitt huvud på sin axel och jag är livrädd!
Efter det slänger han sig bara ut, jag skriker som en dåre och blundar!
Men vilken känsla, adrenalinet pumpade men jag var vid medvetandet. Vi faller fritt kanske 200 meter och under dom så snurrar han mig flera varv, skriker så klart ännu mera!

Till slut drar han i snöret och fallskärmen vecklas ut. Vi flyger upp kanske 10 meter och efter en stund undrar han om jag varit så nära ett moln förut, vilket jag inte har och vi åkte igenom det. Hur läckert som helst, han ber mig efter en stund att hålla snörerna till fallskärmen, jag skriker nej men han får mig att göra det ändå. Husen blir bara större och större och till slut börjar vi närma oss marken, han svänger till vänster som en galning för att komma på "landningsbanan". Jag försöker få upp benen mot magen och till slut landar vi sittandes i gräset! Jag klarade det!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0