Polisen kom

Hallå!

Inatt när jag skrev om den fulla gubben som hade låst sig ute så var det ändå -3 eller så ute och jag tänkte, han kommer antingen stå där hela natten och kanske till och med frysa ihjäl eftersom han var ju inte alls redig. Eller så kommer han banka så hårt på portfönstret att han slår sönder det och skär sig rejält.

Så jag ringde ju till 11414 - polisen. Dom svara ju inte. Så jag ringde och väckte min käre far och rådfrågade vad jag skulle göra. Inte så roligt om man vaknar dagen efter och gubben ligger ihjälfrysen och man vet att man kunde ha gjort något. Så jag ringde 112 men dom kunde ju inte hjälpa. Så jag ringde upp pappa igen och han ringde och försökte. Han kom längre än mig och det skulle komma en polisbil och kolla till honom när polisen hade tid.

Jag och pappa pratade efter hans samtal med polisen och vips, kanske max 5 min senare kom det en polisbil och gubben ramla nå jävulskt så han fick nog sova fyllecell i natt. Vilket jag tycker är bra för då kan han ju inte frysa ihjäl i alla fall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0