Bredband beställt!

Hallå!

Ungefär 2 dagar tills skolan börjar igen. Känns ganska skönt ändå eftersom man kommer tillbaka till "vardagen" och är ännu ett steg närmare studenten hurrni!

I alla fall. Idag, vad har vi gjort idag? - Sov ganska bra i natt tills pappa ringde och väckte mig eftersom han skulle komma hit och skruva fast sängbena ordentligt. Sängen åkte ju fan bara fram och tillbaka hela tiden, ganska creapy när man skulle lägga sig i den och den bara stack iväg liksom. Men nu är det fixat så jag kan sova lugnt ikväll.

Det jobbiga är bara att jag måste bädda om sängen och det orkade jag ju så klart inte med "imorse" när han hade fixat det. Så underlakanet bara ligger där typ som i en knöl eftersom Hubert varit där och lekt också. Men det måste jag fixa nu sen innan jag hoppar bums i säng.

Idag då? Ja, jag satt mig ju vid datorn medans pappa var här och vi skulle tillsammans fixa bredband, och eftersom jag inte har någon vanlig telefon så fick han ringa på sin mobil, för att fråga om mitt tele/radio/dator"jack" funkade eftersom det ser så konstigt ut. Men det var inga problem. Så när jag väl skulle fixa det där och pappa hade åkt, så fick jag inte fram helvetessidan. Så då blev jag grinig och fick istället senare åka till pappa och beställa det där, men det är kirrat och klart nu så det kommer väl nästa vecka förhoppningsvis!

Vad mer då? Jo just det, tog och gjorde mig klar för dagen och stack bort för att lämna in papperna för att det är godkänt med här där jag bor, sen åkte jag bort till willys i birsta för att handla lite, fick med mig sjuhelsike mycket lättdryck och sånt hem. Det enda ätbara var typ enbart rotsaksgratäng som jag åt idag till middag plus 1 kg blodapelsiner, som det knappt var något "blod" i. 

Fick även dåliga brev hos pappa idag, att jag skulle betala tillbaka över 2500 för underhållstöd som jag inte skulle ha fått eftersom jag inte bodde hemma under november och december, det gillas verkligen inte. Så jag bad pappa att han skulle fixa det så jag hoppas han gör det så fort han kan. Inte alls roligt!

Sov gott sen vänner. Adjö


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0