Ännu en helg över

Jahapp. Då var denna helg också över. Har inte kunnat skriva så mycket eftersom jag jobbat som en idiot.

Det har varit en hektisk helg. Började på fredagen då jag visste att det skulle bli bra väder, så jag hade i förväg varit och lånat mammas bil. Så vaknade tidigt på fredagsmorgonen för jag, systerdottern Tilde, Milla och Malin skulle dra iväg runt halv 10 till Tranviken. Vi kom dit och knappt nå folk där. Men när vi skulle åka hem så var vi omringade haha.

Stressade hem och kl 15 skulle jag börja jobba. Full fart i köket på Oscars men det var roligt. Jävulskt varm var det också, vi hade ytterdörren öppen men det hjälpte inte. Fick i alla fall sluta kl 11 så jag cyklade hem och skulle försöka sova. Det blev såklart en dusch först och efter det kunde man inte sova. Så blev ett avsnitt av OC, jobbigt när man haft uppehåll och inte kommer ihåg vilket avsnitt man var på. Men hittade till slut.

Lördagen fick tillbringas inomhus eftersom jag började jobba kl 9 och slutade kl 15 på City Life. Vid 12 hade jag haft 3 kunder, tyckte jag var starkt jobbat eller något. Mycket mer än så blev det nästan inte. Raka vägen från City Life stack jag till Oscars för att jobba där. Började 16 och fick sluta runt 23 igen. Kan ju säga att det var en plåga att vara i köket med över 35+ inne och sen ute var det nästan lika varmt.

När jag gick hem kände jag hur irritation bubblade inom mig. Tyvärr gick den irritationen utöver Milla. Men gick och träffade henne och ett gäng en stund innan dom skulle dra ner på krogen. Jag fick lite färdkost med mig och gick hem och sov. Klarade absolut ingen mer värme men ändå la jag mig under ett duntäcke. Tur att man bor ensam så man enbart kan sova i underkläder ;p

Idag har det varit supervarmt också. Men det har varit molnigt så har faktiskt varit glad att jag varit inomhus. Började 11 och slutade 16. Gick ganska bra idag men under dagen ringde jag runt till olika stadiumbutiker i Sthlm, för att höra om dom hade min bikini (bilden) som dom skulle kunna skicka på postförskott. Ingen lycka där så pappa ska försöka lite extra imorgon med andra butiker.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0