En halvtimme kvar

Ja men dåså. Sitter man här på jobbet och har en halvtimme kvar för dagen.
Blir troligen någon uteservering nu när jag slutat för ett glas vin eller en cider kanske.
Beror helt på vad jag känner för.

Hände en ganska rolig och för min del pinsam sak. Åtminstone jag tyckte det.
Det kom en kille och frågade om jag snackade engelska, jag sa visst.
Han började fråga om lunch och vad vi hade, ifall vi hade vanlig pasta.
Jag förklarade vad vi hade på engelska of course och sen när han ville ha vanlig pasta och inte lasagne
försökte jag visa honom menyn nerifrån. Han hittade stekt fisk och sa till slut att vi kunde skippa engelskan.
Det kändes som jag blev röd som en tomat i ansiktet och sa lite på skämt att sådär fick han inte göra heller.
Han fick följa med mig ner i restaurangen för att få sin fisk. Han frågade vart han skulle betala och jag svara att jag kunde ju stanna och ta betalt medans Micke fixade maten. Då tog han fram en bunt kort och sa att jag fick välja. Så jag sa att jag inte ville ha körkortet för det är ganska onödigt.

Han ville inte ha något kvitto så jag sa att han fick komma upp och dricka kaffe hos mig sen. Då frågar han om det är någon sorts "blatterabatt". Vilket jag svara nej på och sa att sån service har vi bara och eftersom han jobbade på telenor dock att jag ringde med halebop..

Ja han satt sig uppe i cafet och vi surrade lite. Innan han skulle gå snacka vi lite om restauranger och att jag troligen skulle öppna eget. Han gav förslag på bra ställen och ifall jag jobbade imorgon så skulle han komma upp och käka lunch igen.

Vart ville jag komma med allt det här? HAHA! Egentligen var det bara det där med att han egentligen inte snackade engelska och jag gjorde mig till som var pinsamt enligt mig. Ett ärligt misstag kanske jag vet inte. Sen dalade ämnet vidare bara, haha. Men kanske berättar imorgon om han kom och käkade lunch igen ;D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0