Åska & blixt

Det har varit en trög dag för min del.

Började jobba kl 11 och var helt jävla körd i huvudet. Men allt gick bra och det var inte så mycket att göra fast det dåliga vädret. Hade väl lunch vid halv 2 och då fick jag sitta i telefon hela lunchen. Bara för att jag skulle få tag på min handläggare.

Väl slutat så pallrade jag mig hem, jag hade tur eftersom regnet missade mig. Kom hem och la mig i sängen och efter ett tag somnade jag faktiskt. Vaknade utav att det dundrade till så in i bomben. Kollade ut och såg hur regnet bara öste ner. Det var ungefär som om himlen var öppen. Det åskar och blixtrar hela tiden. Och det brukar ju kunna vara såna här fjuttiga åskningar. Men nu lät det verkligen som om någon jäkel sprängde ett berg bara runt hörnet.

Jag som aldrig bruka bli rädd kände faktiskt att det blev lite obehagligt att vara hemma själv. Så jag höll på att ringa pappa när blixten slår ner rakt nedanför mig. Var precis bakom huset som står nedanför. Haha, kan ju säga att jag slängde ifrån mig telefonen ganska snabbt.

Till slut kom jag på en bättre ide och drog upp persiennerna och la mig och kollade ut för se om jag hade lyckan att se mer blixt. Men då började det klarna upp istället, typiskt min tur det där :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0